KΑΛΟΣΩΡΙΣΑΤΕ

KΑΛΟΣΩΡΙΣΑΤΕ
ΤΟ e mail μας : billdedidis@gmail.com ΤO blog μας EΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ

ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ BLOGGER- WHO IS WHO

Η φωτογραφία μου
Τhessaloniki, Thessaloniki, Greece
Τίποτα στη ζωή , δεν σου χαρίζεται. Το κάθε τι , κατακτιέται με πολύ κόπο και αγώνα .
ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ
ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
ΝΟΜΟΣ 2121/1993
To ιστολόγιο ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ αναδημοσιεύει τακτικά, στα πλαίσια της συνεργασίας του με άλλα ιστολόγια, αλλά και στα πλαίσια της προσπάθειάς του για την ανάδειξη του νέου μέσου, που ονομάζεται "κυβερνοχώρος" άρθρα και απόψεις άλλων bloggers. Στην περίπτωση αυτή παρατίθεται πάντοτε η πηγή και συνεπώς, το παρόν ιστολόγιο, αποποιείται κάθε νομικής ευθύνης για την ακρίβεια των γραφομένων σε άλλα ιστολόγια ή ιστοσελίδες.
Σε κάθε περίπτωση, που από αβλεψία και εκ παραδρομής, θίγεται κάποιος πολίτης ή παραβιάζονται νόμοι για τα πνευματικά δικαιώματα ή τα προσωπικά δεδομένα, δηλώνουμε ότι ούτε από πρόθεση, ούτε από δόλο μπορούν να συμβούν τα ανωτέρω και παρακαλούμε το θιγόμενο πρόσωπο, να επικοινωνεί μαζί μας στο e-mail :billdedidis@gmail.com

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ


ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ--
  • ΑΡΘΡΑ--
  • ΕΛΛΑΔΑ--
  • ΥΦΗΛΙΟΣ--
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ--
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ--
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ--
  • ΑΠΟΨΕΙΣ--
  • ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ--
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ--
  • ΠΑΙΔΕΙΑ--
  • ΙΣΤΟΡΙΑ--
  • ΜΟΥΣΙΚΗ--
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ--
  • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ--
  • ΘΡΗΣΚΕΙΑ--
  • Μ.Μ.Ε--
  • ΑΝΕΚΔΟΤΑ--
  • ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ--
  • BLOGS--
  • ΔΙΑΦΟΡΑ--
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ--
  • ΥΓΕΙΑ

ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ κ. ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ, ΠΟΤΕ ΠΛΕΟΝ ΘΑ ΕΠΕΜΒΕΤΕ ΣΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΔΙΚΙΕΣ;


"Golden boys" τραπεζοκόμοι στα ΕΛΠΕ με μισθό 74 χιλ. ευρώ

Του Χάρη Φλουδόπουλου


«Τοίχο» συναντά η διοίκηση των Ελ.Πε. στις πρώτες συναντήσεις που έγιναν για τη νέα συλλογική σύμβαση καθώς για πρώτη φορά επιχειρείται να θιγούν προνόμια που απολαμβάνουν οι εργαζόμενοι στην εταιρεία.

Η διοίκηση των Ελ.Πε., η οποία δηλώνει ότι προσέρχεται στις διαπραγματεύσεις διατεθειμένη να καλύψει με αύξηση το ποσοστό του πληθωρισμού, έχει θέσει ταυτόχρονα μια σειρά από θεσμικά ζητήματα, με βασικό στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας. Οι ίδιες πηγές της διοίκησης χαρακτηρίζουν ως «εργασιακό παράδεισο» τις συνθήκες εργασίας στα Ελ.Πε. επισημαίνοντας ότι οι μισθοί είναι από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη, ωστόσο η παραγωγικότητα της εταιρείας βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις. «Να δίνουμε ευρωπαϊκούς μισθούς, αλλά να υπάρχει αντίστοιχη παραγωγικότητα» λένε χαρακτηριστικά.


Τι ζητεί η διοίκηση των Ελ.Πε. έχοντας ήδη προκαλέσει την αντίδραση του συνδικάτου το οποίο αποφάσισε 10ήμερη απεργία από την Κυριακή, που εφόσον δεν κριθεί παράνομη θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην αγορά καυσίμων:

* Σύνδεση μέρους της αμοιβής με την απόδοση αμοιβής και συγκεκριμένα του πριμ παραγωγικότητας που δίνεται (3,7 μισθοί επιπλέον των 14 μισθών). Δηλαδή η καταβολή του πριμ παραγωγικότητας να συνδεθεί με την επίτευξη στόχων όπως η ασφάλεια, τα οικονομικά αποτελέσματα και η διαθεσιμότητα μονάδων. Στόχος είναι να αλλάξει η νοοτροπία

* Εφαρμογή πιο ευέλικτων οργανωτικών σχημάτων

* Αύξηση της παραγωγικότητας με βάση τα όσα ισχύουν στην Ευρώπη αλλά και στην Ελληνική αγορά δηλαδή αντί για 38ωρο, θέσπιση 40ωρου. Επίσης μείωση ή κατάργηση κάποιων επιπλέων αδειών που δίνονται (3 ημέρες άδειας «ΑΜΑ» πέραν των κανονικών)

* Κατάργηση του χρονοεπιδόματος 3%. Πρόκειται για μια αυτόματη αύξηση που προβλέπεται από τη συλλογική σύμβαση, όπως η παλιά Αυτόματη Τιμαριθμική Αναπροσαρμογή και η οποία δίνεται κάθε χρόνο σε όλους τους υπαλλήλους. Η διοίκηση δηλώνει ότι δεν έχει αντίρρηση να καλύψει ακόμη και φέτος τον πληθωρισμό

* Ένταξη των νεοπροσλαμβανόμενων σε χαμηλότερα κλιμάκια

Οι συνδικαλιστές

Από την πλευρά τους οι συνδικαλιστές δεν έχουν ακόμη συναντηθεί με τη διοίκηση και έχουν προσέλθει μόνο σε συναντήσεις με τη διεύθυνση προσωπικού. Παράλληλα έχουν αποφασίσει την πραγματοποίηση δύο δεκαήμερων απεργιών.

Η διοίκηση των Ελ.Πε. διαμαρτύρεται επιπρόσθετα καθώς σύμφωνα με τα όσα αναφέρει, στο διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης έχουν πιεστεί οι χειριστές ώστε να μην πραγματοποιηθεί η προγραμματισμένη έναρξη λειτουργίας της νέας επένδυσης. Αιτία το αίτημα των συνδικαλιστών να προσληφθούν ακόμη δύο χειριστές. Ωστόσο η πλευρά του ομίλου απαντά ότι για τη Θεσσαλονίκη έχουν ήδη γίνει δύο προσλήψεις και η μονάδα θα λειτουργήσει με τέσσερις χειριστές, όταν σε αντίστοιχες μονάδες στην υπόλοιπη Ευρώπη, η λειτουργία γίνεται με 2 χειριστές. «Δεν μπορεί για δύο προσλήψεις να καθυστερεί μια επένδυση 240 εκατ. ευρώ», αναφέρει χαρακτηριστικά η διοίκηση.

«Golden» αμοιβές

Δεν θέλουμε να μειώσουμε αμοιβές παρά μόνο να υπάρξει εξορθολογισμός, αλλαγή νοοτροπίας και αύξηση της παραγωγικότητας, αναφέρουν πηγές της διοίκησης που υπογραμμίζουν ότι εάν δεν καταλήξουν σε συμφωνία με το συνδικάτο τότε το λόγο θα έχουν οι μέτοχοι δηλαδή το δημόσιο και η Paneuropean. Σημειώνεται ότι ακόμη δεν έχει δοθεί απάντηση στην επιστολή Παπακωνσταντίνου που έφτασε και στα Ελ.Πε. ζητώντας μείωση στα λειτουργικά έξοδα.

Πηγές της διοίκησης προσθέτουν ότι είναι προτιμότερο να βρεθεί λύση στις συζητήσεις παρά να ληφθούν οι αποφάσεις εκτός εταιρείας και να είναι πιο «οδυνηρές». Μάλιστα οι ίδιες διοικητικές πηγές παραδέχονται ότι υπάρχουν πολύ υψηλοί μισθοί που συνιστούν κοιωνική πρόκληση.

Χαρακτηριστικά αναφέρονται παραδείγματα όπως:

* Κλητήρας - μισθός συν υπερωρίες 52 χιλιάδες ευρώ

* Πυροσβέστης οδηγός - μισθός συν υπερωρίες 88 χιλιάδες ευρώ

* Φύλακας βάρδιας - μισθός συν υπερωρίες 110 χιλιάδες ευρώ

* Κλητήρας - μισθός συν υπερωρίες 67 χιλιάδες ευρώ

* Εργάτης - μισθός συν υπερωρίες 55 χιλιάδες ευρώ

* Αποθηκάριος - μισθός συν υπερωρίες 78 χιλιάδες ευρώ

* Τραπεζοκόμος - μισθός συν υπερωρίες 74 χιλιάδες ευρώ

Επιδόματα

Στα Ελ.Πε. δίνονται μετρημένα 100 επιδόματα, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται το περίφημο επίδομα κυλικείου 200 ευρώ παρότι το φαγητό στο κυλικείο είναι δωρεάν. Επίσης στην ΕΚΟ υπάρχει επίδομα 15% «μη γάμου», για όσους δεν έχουν παντρευτεί και έχουν ξεπεράσει το 35ο έτος ηλικίας.

Το βασικότερο πρόβλημα στο σύστημα αμοιβών σύμφωνα με πηγές της διοίκησης είναι ότι πριμοδοτεί την αρχαιότητα και όχι την απόδοση. Δηλαδή αυτόματα οι εργαζόμενοι στα 15 χρόνια φτάνουν στο καταληκτικό κλιμάκιο.

Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: