KΑΛΟΣΩΡΙΣΑΤΕ
ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ BLOGGER- WHO IS WHO
- ΔΕΔΙΔΗΣ Ν. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
- Τhessaloniki, Thessaloniki, Greece
- Τίποτα στη ζωή , δεν σου χαρίζεται. Το κάθε τι , κατακτιέται με πολύ κόπο και αγώνα .
ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ
ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
ΝΟΜΟΣ 2121/1993
To ιστολόγιο ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ αναδημοσιεύει τακτικά, στα πλαίσια της συνεργασίας του με άλλα ιστολόγια, αλλά και στα πλαίσια της προσπάθειάς του για την ανάδειξη του νέου μέσου, που ονομάζεται "κυβερνοχώρος" άρθρα και απόψεις άλλων bloggers. Στην περίπτωση αυτή παρατίθεται πάντοτε η πηγή και συνεπώς, το παρόν ιστολόγιο, αποποιείται κάθε νομικής ευθύνης για την ακρίβεια των γραφομένων σε άλλα ιστολόγια ή ιστοσελίδες.
Σε κάθε περίπτωση, που από αβλεψία και εκ παραδρομής, θίγεται κάποιος πολίτης ή παραβιάζονται νόμοι για τα πνευματικά δικαιώματα ή τα προσωπικά δεδομένα, δηλώνουμε ότι ούτε από πρόθεση, ούτε από δόλο μπορούν να συμβούν τα ανωτέρω και παρακαλούμε το θιγόμενο πρόσωπο, να επικοινωνεί μαζί μας στο e-mail :billdedidis@gmail.com
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
- ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ--
- ΑΡΘΡΑ--
- ΕΛΛΑΔΑ--
- ΥΦΗΛΙΟΣ--
- ΚΟΙΝΩΝΙΑ--
- ΠΟΛΙΤΙΚΗ--
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ--
- ΑΠΟΨΕΙΣ--
- ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ--
- ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ--
- ΠΑΙΔΕΙΑ--
- ΙΣΤΟΡΙΑ--
- ΜΟΥΣΙΚΗ--
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ--
- ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ--
- ΘΡΗΣΚΕΙΑ--
- Μ.Μ.Ε--
- ΑΝΕΚΔΟΤΑ--
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ--
- BLOGS--
- ΔΙΑΦΟΡΑ--
- ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ--
- ΥΓΕΙΑ
ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
Τρίτη 7 Ιουνίου 2011
ΠΑΝΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ- Ο ΙΔΙΟΜΟΡΦΟΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΞΕΝΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ
Πάνος Θεοδωρίδης
Η Κιβωτός γεμίζει σιγά-σιγά με τους σπάνιους. Που παει να πει: τους αγαπημένους.
Σήμερα να συστήσω τον Πάνο Θεοδωρίδη!
Γεννήθηκε το 1948 στη Θεσσαλονίκη και μεγάλωσε στα Γιαννιτσά. Σπούδασε αρχιτεκτονική στη Θεσσαλονίκη και συντήρηση μνημείων στην Υόρκη. Εργάστηκε ως αρχιτέκτων ανασκαφών και ερευνητής της μεσαιωνικής τεχνολογίας σε πολλές αρχαιολογικές αποστολές, ελληνικές και ξένες. Ως αναστηλωτής του υπουργείου Πολιτισμού επί εξαετία ασχολήθηκε με πολλά μνημεία, ιδίως της Μακεδονίας. Στο ερευνητικό του έργο περιλαμβάνεται η μελέτη της ρωμαϊκής Εγνατίας Οδού, η μοναστηριακή αρχιτεκτονική, οι μεσαιωνικοί νερόμυλοι, τα αμυντήρια. Ασχολείται συστηματικά με την ιστορική και μνημειακή τοπογραφία. Στις δημοσιεύσεις και ανακοινώσεις του περιλαμβάνονται "Πίνακας τοπωνυμίων του αγιορείτικου παραγωγικού χώρου", "Συμβολή στη μελέτη της υστεροβυζαντινής κατοικίας", "Αλμυρός", "The monastic model", "Μεσογαία μεσόγειος" κ.ά. Από το 1965 εξάλλου δημοσιεύει ποίηση και πεζογραφία σε ποικίλα περιοδικά έντυπα, ιδίως της Θεσσαλονίκης. Το έργο του συγκεντρώνεται κυρίως στην πρώτη και δεύτερη περίοδο του Τράμ, στο περιοδικό Χάρτης και στο Εντευκτήριο. Έχει εκδώσει τρεις ποιητικές συλλογές (Το μανιτάρι, Προσπέκτους, Στην αγκαλιά της Ντεζιρέ). Μετέφρασε τους Όρνιθες του Αριστοφάνη για τη Θεατρική Διαδρομή. Έγραψε και σκηνογράφησε τη μουσική κωμωδία Remake, που ανέβηκε το 1985 σε σκηνοθεσία Δέσποινας Πανταζή, η οποία επίσης σκηνοθέτησε την παρωδία του Νεφέλες (όπου ο ίδιος έπαιξε τον Στρεψιάδη), καθώς και μια σειρά αρχαιολογικών του ντοκιμαντέρ για τη Μακεδονία. Στην ταινία του Φώτου Λαμπρινού Δοξόμπους ήταν ηθοποιός, σεναρίστας και επιστημονικός σύμβουλος. Ασχολήθηκε επίσης με το ραδιόφωνο. Ως στιχουργός έχει μακρά συνεργασία με τον Γιάννη Μαρκόπουλο. Υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής του Οργανισμού Θεσσαλονίκη Πολιτιστική Πρωτεύουσα το 1997.
Εζησε για πολλά χρόνια στο χωριό Αγροσυκιά Πέλλης, αργότερα "μετανάστευσε" για λίγο καιρό στην Αθήνα. Σήμερα ζει στην Κέρκυρα και ασχολείται επαγγελματικά με το γράψιμο.
Τα βιβλία του συγγραφέα:
THE FOUR SEASONS IN GREECE
Η ΕΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
THE OLIVE IN GREECE
ΓΗ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
THE LAND OF MAKEDONIA
ΕΠΕΤΕΙΟΙ Η ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ; ΟΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ 'ΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ: ΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΑΠΡΙΛΙΟΣ 1998 - ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2000
ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΧΑΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΟΜΙΧΛΗ
ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΗ ΝΟΥΒΕΛΑ
ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΑΓΓΕΛΟ ΕΠΙΣΤΟΛΙΚΗ ΝΟΥΒΕΛΑ
ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΠΟΧΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗ
Ο Πάνος Θεοδωρίδης, είναι ένας σπάνιος επιστήμονας και καταξιωμένος άνθρωπος, ζεί στην Θεσσαλονίκη[τώρα στην Κέρκυρα] και στα Γιαννιτσά[Αγροσυκιά] και έτυχε να γνωρίσω την εξυπνάδα του και τις γνώσεις του, στην ΙΖ΄ΕΠΚΑ , όπου ήταν υπεύθυνος για την αντιστήριξη των μακεδονικών τάφων. Διαβάστε το άρθρο του, έχει ενδιαφέρον.Του αρέσει η καλή παρέα, το καλό φαγητό[κυρίως τα λουκάνικα] και η καλή συζήτηση για οποιαδήποτε θέματα.Είναι ομηρικές οι συνάξεις του στην Αγροσυκιά, με τα λουκούλεια γεύματα, όπου έτυχε να παραβρεθώ και χαίρομαι πολύ που γνώρισα αυτόν τον σημαντικό άνθρωπο.
O BLOGGER
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΚΤΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
Το δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη τον αγαπώ και τον τιμώ, επειδή έχει πείσμα, είναι γουστόζος και ευφυής και γνωριζόμαστε, όσο το επέτρεψαν οι πτυχώσεις της ζωής, αρκετά χρονάκια ώστε να διαμορφώσω θετική άποψη. Καταλαβαίνω πως εκνευρίζεται από αυτούς που τον τσιγκλάνε για κατά τη γνώμη του ασήμαντα ζητήματα, αλλά εκτιμώ πως αυτό που γίνεται στην Ικτίνου το καλύπτει με την τόλμη του και την ιδιοσυγκρασία του, αλλά κάποια στιγμή θα πρέπει να ρίξει και κανένα σιχτίρι στους «αρμόδιους» κι όχι μόνο στους «κατινίστας», δηλαδή αυτούς που κρίνει πως κάνουν κατινιές για να τον πολεμήσουν. Ωσπου να ξεκαθαριστεί κι αυτό, ελπίζω να καταλαβαίνει για ποιον παιγνιώδη λόγο κρατάω σημειώσεις για την Ικτίνου και άλλα μελλούμενα, ως Κατίνα και όχι ως Πάνος.
Σε πεζοδρόμια, πεζοδρόμους και άλλα διαβατικά, η πολεοδομία, η πολιτική προστασία, η Αστυνομία, οι ΟΤΑ, αλλά και η νομοθεσία περί υγιεινής καταστημάτων, δημιουργούν ένα πρώτο πλαίσιο, υποκριτικό πλην επαρκές, ώστε και οι πεζοί να πεζοπορούν και οι έμποροι να κερδίζουν αλλά και όποιος καεί ή αρρωστήσει να μπορεί να πλησιάσει στον πόνο του το ΕΚΑΒ ή ένα πυροσβεστικό. Γι΄αυτό και η συμπαθής Ικτίνου, ο πρώτος πεζόδρομος της πόλης, χρειάζεται τουλάχιστον ένα τεσσάρι μέτρα πλάτους καθαρό από εμπόδια και διαμπερές, για να περνάνε τα ΔΧ και τα αμιγώς υπηρεσιακά κοινής ωφελείας. Ο,τι περισσέψει, μπορεί να καλυφθεί εν μέρει με τραπεζοκαθίσματα, αφού προηγουμένως ελεγχθεί (και εφαρμοστεί) αν όλα τα καταστήματα διαθέτουν (με συντελεστές από 1 έως 1,4) αποχωρητήρια για ΑΜΕΑ και κλασικά, αλλά και αν διαθέτουν φαγητό, να έχουν την κατάλληλη, υγιεινώς ρυθμισμένη κουζίνα, παρ' εκτός και κρύβουν ότι είναι μεταμφιεσμένες καντίνες και κυλικεία, οπότε τη βγάζουν με κέιτερινγκ από το Γραδεμπόρι ή από άλλο ευαγές ίδρυμα. Φυσικά, τα τεχνάσματα (για την ακρίβεια, η γνώση ότι, αν όλα πηγαιναν βάσει του νόμου, η Ικτίνου θα είχε μόνο μια σειρά τραπεζιών έξω από το «Τίφανις») πηγαίνουν σύννεφο και ως Κατίνα δεν έχω ζήσει πολλά χρόνια εκτός του Παλέρμο των Βαλκανίων, άρα γνώμη έχω σχηματίσει.
Συνήθως, τα καθίσματα αναπτύσσονται βάσει της πρόσοψης των καταστημάτων. Δε σημειώνω περισσότερα, εκτός από ένα που βρίσκω τερατώδες: να έχει προϋπάρξει συμφωνία κατοίκων - καταστηματαρχών και αυτό να θεωρείται ικανή σύμβαση για να περάσει από έγκριση αρμόδιας επιτροπής. Η πόλη, όμως, υπόκειται σε κανόνες ελέγχου και παρακολούθησης των υποδομών και της αστικής ανάπτυξης. Γι΄αυτό και το κράτος απαγορεύει ορθώς την ιδιωτική πολεοδόμηση. Αν μια συμπαιγνία ιδιοκτητών και καταστηματαρχών στην Αριστοτέλους, λόγου χάριν, προσφέρει στη διοίκηση του δήμου ένα σχέδιο μούρλια, όπου όλη η πλατεία γίνεται σκραμπλ με τραπέζια, αποκλείεται αυτό να περάσει κι ας έχουμε πλήθος εξαδέλφων ανάμεσα στους συναλλασσομένους. Και, βέβαια, ο τελικός ρυθμιστής και κουμανταδόρος της πόλης λέγεται δημοτικό συμβούλιο και δη η πλειοψηφία του, όποια και να 'ναι. Οι επιτροπές, ακόμη και καλλικράτειες, δεν έχουν τόσο μεγάλη αυτοτέλεια.
Κι αυτά τα σημειώνω, επειδή η επίλυση των τραπεζοκαθισμάτων της Ικτίνου είναι ένα απολύτως βαρετό ζήτημα, που παρά τις κίτρινες γραμμές λειτουργεί ως μια ουράνια ζυγαριά όπου πέφτουν τα μπικικίνια ανάμεσα σε γιούκους αποθηκευμένης υποδομής, πράσινες νησίδες, δέντρα και έναν κυρίαρχο όγκο σχολικού ενδιαφέροντος που δε βλέπω να συγκινεί κανέναν…
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου