KΑΛΟΣΩΡΙΣΑΤΕ
ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ BLOGGER- WHO IS WHO
- ΔΕΔΙΔΗΣ Ν. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
- Τhessaloniki, Thessaloniki, Greece
- Τίποτα στη ζωή , δεν σου χαρίζεται. Το κάθε τι , κατακτιέται με πολύ κόπο και αγώνα .
ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ
ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
ΝΟΜΟΣ 2121/1993
To ιστολόγιο ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ αναδημοσιεύει τακτικά, στα πλαίσια της συνεργασίας του με άλλα ιστολόγια, αλλά και στα πλαίσια της προσπάθειάς του για την ανάδειξη του νέου μέσου, που ονομάζεται "κυβερνοχώρος" άρθρα και απόψεις άλλων bloggers. Στην περίπτωση αυτή παρατίθεται πάντοτε η πηγή και συνεπώς, το παρόν ιστολόγιο, αποποιείται κάθε νομικής ευθύνης για την ακρίβεια των γραφομένων σε άλλα ιστολόγια ή ιστοσελίδες.
Σε κάθε περίπτωση, που από αβλεψία και εκ παραδρομής, θίγεται κάποιος πολίτης ή παραβιάζονται νόμοι για τα πνευματικά δικαιώματα ή τα προσωπικά δεδομένα, δηλώνουμε ότι ούτε από πρόθεση, ούτε από δόλο μπορούν να συμβούν τα ανωτέρω και παρακαλούμε το θιγόμενο πρόσωπο, να επικοινωνεί μαζί μας στο e-mail :billdedidis@gmail.com
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
- ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ--
- ΑΡΘΡΑ--
- ΕΛΛΑΔΑ--
- ΥΦΗΛΙΟΣ--
- ΚΟΙΝΩΝΙΑ--
- ΠΟΛΙΤΙΚΗ--
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ--
- ΑΠΟΨΕΙΣ--
- ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ--
- ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ--
- ΠΑΙΔΕΙΑ--
- ΙΣΤΟΡΙΑ--
- ΜΟΥΣΙΚΗ--
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ--
- ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ--
- ΘΡΗΣΚΕΙΑ--
- Μ.Μ.Ε--
- ΑΝΕΚΔΟΤΑ--
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ--
- BLOGS--
- ΔΙΑΦΟΡΑ--
- ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ--
- ΥΓΕΙΑ
ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010
590π.χ Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ 2010 μ.χ. Η ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Τυχαία άνοιξα την τηλεόραση στο κανάλι της Βουλής και παρακολουθούσα την διαδικασία ψηφοφορίας, σε ένα πολυνομοσχέδιο, που επιφέρει ουσιαστικές μεταβολές, σε εργασιακά και όχι μόνο θέματα που σχετίζονται με τον δημόσιο και ιδιωτικό εργασιακό χώρο.
Από όλη την διαδικασία , κατάλαβα ότι ο καθένας από τους τριακόσιους, τραβά τον δρόμο του, σύμφωνα με το κόμμα του και κατά το δοκούν, χωρίς ίχνος συνεννόησης , είτε των ίδιων των βουλευτών, είτε των αρχηγών τους.
Θα μου πείτε κάπως έτσι λειτουργεί η Δημοκρατία, αλλά τώρα που η Χώρα βρίσκεται υπό καθεστώς ΔΝΤ και Ε.Ε., ένας λόγος περισσότερος, για μια ομοφωνία και για μια κοινή γραμμή.
Αυτό είναι το ιδανικό, αλλά το ευκταίο απέχει παρασάγγες από το τί πραγματικά πρέπει να γίνει. Κάτι πήγε να πεί η Ντόρα και αυτή στα τελευταία τα μπουρδούκλωσε.
Έψαξα λοιπόν και βρήκα , το πώς λειτουργούσε η Δημοκρατία στην αρχαία Ελλάδα και πώς κατόρθωναν καταστάσεις οικονομικές, πολεμικές, κοινωνικές και οτιδήποτε άλλο που αφορούσε το ίδιο το Κράτος, να τις ξεπερνούν και να τις επιλύουν , μέσα απο διάλογο και κοινή συνεννόηση.
Γεννήθηκε λοιπόν η Δημοκρατία στην Αθήνα από τον Κλεισθένη και την νομοθεσία του Σόλωνα στην μετά τον Βασιλέα Κόδρο εποχή. Εξελίχθηκε και έφτασε στο κορύφωμα της την άμεση Δημοκρατία στον χρυσό αιώνα του Περικλή. Για αιώνες ήταν το φώς στον πλανήτη ήταν κάτι μοναδικό με την άμεση Δημοκρατία όπου οι Αθηναίοι πολίτες ψήφιζαν για τα κοινά και έπαιρναν οι ίδιοι αποφάσεις νομοθετικού και εκτελεστικού περιεχομένου και η τελική απόφαση απαιτούσε 50+1 ψήφους, είχαν όμως και συστήματα ελέγχου των κοινών που στηρίζονταν πάνω στην νομοθεσία του Σόλωνα. Αν και στην αρχή ήταν πλουτοκρατικό αλλά και ολιγαρχικό σύστημα που ευνοούσε τις πλούσιες οικογένειες εξελίχθηκε σε ένα πραγματικό ελεύθερο κοινωνικό σύστημα, με την Εκκλησία του Δήμου να συνεδριάζει 40 φορές τον χρόνο.
Για να συμμετάσχει ένας πολίτης στα κοινά έπρεπε να αποδείξει τα ¨παρακάτω ¨
Για να συμμετάσχει ένας πολίτης στα κοινά έπρεπε να αποδείξει τα ¨παρακάτω ¨
- Ότι είναι γνήσιος αθηναίος πολίτης.
- Ότι υπηρέτησε στο στρατό και πήρε μέρος σε εκστρατείες.
- Ότι πλήρωνε ταχτικά τους φόρους.
- Ότι ήταν έντιμος και δεν είχε καταδικαστεί ποτέ για ατιμωτικό αδίκημα.
- Ότι ήταν ευσεβής.
- Ότι η συμπεριφορά του προς τους γονείς του ήταν άψογη.
Οι δοκιμασίες αυτές ήταν ουσιαστικές και εξονυχιστικές και γίνονταν οι τρεις πρώτες από τη Βουλή και οι άλλες τρεις από τα δικαστήρια. Με τις δοκιμασίες αυτές είναι φανερό πως πολλοί φαύλοι αποκλείονταν εξ αρχής από τη δυνατότητα να εκλεγούν. Ένας άλλος σημαντικός θεσμός ήταν των λειτουργιών, που ήταν ένα είδος τιμητικής φορολογίας. Η Εκκλησία του Δήμου ανέθετε σε κάποιον πλούσιο πολίτη να εξοπλίσει ένα πολεμικό σκάφος, να χρηματοδοτήσει το ανέβασμα μιας τραγωδίας (από εκεί βγήκε και ο όρος χορηγός) και γενικά να κάνει κάποιο κοινωφελές έργο χωρίς ελπίδα κέρδους εκτός από την αναγραφή του ονόματός του σε τιμητική στήλη.
Ο οριζόμενος είχε δικαίωμα να αρνηθεί, αλλά με τον όρο να υποδείξει άλλον, πλουσιότερο κατά τη γνώμη του, που κι αυτός με τη σειρά του μπορούσε να ζητήσει την ανταλλαγή των περιουσιών τους αν ισχυριζόταν πως δεν ήταν τόσο πλούσιος. Η ανταλλαγή αυτή λεγόταν αντίδοσις.
Τρίτος τέλος θεσμός ήταν ο οστρακισμός, με τον οποίον μπορούσε η Δημοκρατία να απομακρύνει από την πολιτική σκηνή όποιον η κοινή γνώμη θεωρούσε πως με την πολιτεία του ή και απλώς λόγω εξαιρετικής δημοφιλίας, μπορούσε να γίνει επικίνδυνος για τους θεσμούς και το πολίτευμα. Ακολουθούσε ψηφοφορία όλων των πολιτών που γράφανε το όνομα του υποψήφιου για οστρακισμό πάνω σε κομμάτια πήλινων σκευών, (όστρακα). Αν τα γραμμένα όστρακα ήταν περισσότερα από το μισό των ψηφισάντων ο καταδικασμένος έπρεπε να φύγει σε τρεις μέρες από την Αττική και να μείνει σε υπερορία για δέκα χρόνια, μετά τα οποία ξαναγύριζε, χωρίς άλλες συνέπειες στα πολιτικά του δικαιώματα, στην περιουσία ή στην οικογένειά του.
Μετά την πτώση της Αθήνας σαν πόλη κράτος , την γέννηση και κατάρρευση της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας , του Βυζαντίου και τα 400 χρόνια της Τουρκοκρατίας φτάνουμε στην σημερινή εποχή. Ιδρύεται το Ελληνικό κράτος με Βασιλείς Όθωνα και Αμαλία, ακολουθούν οι Γλύξμπουργκ και οι ταλαίπωρες Δημοκρατίες του προηγούμενου αιώνα, με αγώνες του λαού για καλύτερη μεταχείριση. Έρχεται η επταετία των Συνταγματαρχών και φτάνουμε στο σήμερα όπου με την παρούσα κυβέρνηση ξεπουλιούνται όλοι οι αγώνες οι προσπάθειες και τα κεκτημένα δικαιώματα μέσα σε μια νύχτα, χωρίς καμία τύψη από τους κυβερνώντες και τους επιτελείς τους, καθώς και από τους υπόλοιπους της Βουλής. Απλώς οπλίσανε το όπλο που είχανε στο τραπέζι και εκτελέσανε την Δημοκρατία και τους αγώνες που γίνανε από τον λαό για την ανάδειξη της.
Πράγματι η Δημοκρατία είναι Ελληνική γεννήθηκε στην Αθήνα περί το 590 πχ και εκτελέστηκε στην Αθήνα το 2010 μχ .
- Ότι υπηρέτησε στο στρατό και πήρε μέρος σε εκστρατείες.
- Ότι πλήρωνε ταχτικά τους φόρους.
- Ότι ήταν έντιμος και δεν είχε καταδικαστεί ποτέ για ατιμωτικό αδίκημα.
- Ότι ήταν ευσεβής.
- Ότι η συμπεριφορά του προς τους γονείς του ήταν άψογη.
Οι δοκιμασίες αυτές ήταν ουσιαστικές και εξονυχιστικές και γίνονταν οι τρεις πρώτες από τη Βουλή και οι άλλες τρεις από τα δικαστήρια. Με τις δοκιμασίες αυτές είναι φανερό πως πολλοί φαύλοι αποκλείονταν εξ αρχής από τη δυνατότητα να εκλεγούν. Ένας άλλος σημαντικός θεσμός ήταν των λειτουργιών, που ήταν ένα είδος τιμητικής φορολογίας. Η Εκκλησία του Δήμου ανέθετε σε κάποιον πλούσιο πολίτη να εξοπλίσει ένα πολεμικό σκάφος, να χρηματοδοτήσει το ανέβασμα μιας τραγωδίας (από εκεί βγήκε και ο όρος χορηγός) και γενικά να κάνει κάποιο κοινωφελές έργο χωρίς ελπίδα κέρδους εκτός από την αναγραφή του ονόματός του σε τιμητική στήλη.
Ο οριζόμενος είχε δικαίωμα να αρνηθεί, αλλά με τον όρο να υποδείξει άλλον, πλουσιότερο κατά τη γνώμη του, που κι αυτός με τη σειρά του μπορούσε να ζητήσει την ανταλλαγή των περιουσιών τους αν ισχυριζόταν πως δεν ήταν τόσο πλούσιος. Η ανταλλαγή αυτή λεγόταν αντίδοσις.
Τρίτος τέλος θεσμός ήταν ο οστρακισμός, με τον οποίον μπορούσε η Δημοκρατία να απομακρύνει από την πολιτική σκηνή όποιον η κοινή γνώμη θεωρούσε πως με την πολιτεία του ή και απλώς λόγω εξαιρετικής δημοφιλίας, μπορούσε να γίνει επικίνδυνος για τους θεσμούς και το πολίτευμα. Ακολουθούσε ψηφοφορία όλων των πολιτών που γράφανε το όνομα του υποψήφιου για οστρακισμό πάνω σε κομμάτια πήλινων σκευών, (όστρακα). Αν τα γραμμένα όστρακα ήταν περισσότερα από το μισό των ψηφισάντων ο καταδικασμένος έπρεπε να φύγει σε τρεις μέρες από την Αττική και να μείνει σε υπερορία για δέκα χρόνια, μετά τα οποία ξαναγύριζε, χωρίς άλλες συνέπειες στα πολιτικά του δικαιώματα, στην περιουσία ή στην οικογένειά του.
Μετά την πτώση της Αθήνας σαν πόλη κράτος , την γέννηση και κατάρρευση της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας , του Βυζαντίου και τα 400 χρόνια της Τουρκοκρατίας φτάνουμε στην σημερινή εποχή. Ιδρύεται το Ελληνικό κράτος με Βασιλείς Όθωνα και Αμαλία, ακολουθούν οι Γλύξμπουργκ και οι ταλαίπωρες Δημοκρατίες του προηγούμενου αιώνα, με αγώνες του λαού για καλύτερη μεταχείριση. Έρχεται η επταετία των Συνταγματαρχών και φτάνουμε στο σήμερα όπου με την παρούσα κυβέρνηση ξεπουλιούνται όλοι οι αγώνες οι προσπάθειες και τα κεκτημένα δικαιώματα μέσα σε μια νύχτα, χωρίς καμία τύψη από τους κυβερνώντες και τους επιτελείς τους, καθώς και από τους υπόλοιπους της Βουλής. Απλώς οπλίσανε το όπλο που είχανε στο τραπέζι και εκτελέσανε την Δημοκρατία και τους αγώνες που γίνανε από τον λαό για την ανάδειξη της.
Πράγματι η Δημοκρατία είναι Ελληνική γεννήθηκε στην Αθήνα περί το 590 πχ και εκτελέστηκε στην Αθήνα το 2010 μχ .
Μακάρι να ξαναγεννηθεί από τις τέφρες της, όπως ο φοίνικας. Αλλά αυτό είναι από δύσκολο, έως ακατόρθωτο. Είθε ο Μεγαλοδύναμος , να βάλει το Χέρι του, για ένα ΄Εθνος που πιό ιστορικό, δέν υφίσταται, σε ολόκληρη την οικουμένη.
ΔΕΔΙΔΗΣ Ν ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου