KΑΛΟΣΩΡΙΣΑΤΕ

KΑΛΟΣΩΡΙΣΑΤΕ
ΤΟ e mail μας : billdedidis@gmail.com ΤO blog μας EΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ

ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ BLOGGER- WHO IS WHO

Η φωτογραφία μου
Τhessaloniki, Thessaloniki, Greece
Τίποτα στη ζωή , δεν σου χαρίζεται. Το κάθε τι , κατακτιέται με πολύ κόπο και αγώνα .
ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ
ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
ΝΟΜΟΣ 2121/1993
To ιστολόγιο ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ αναδημοσιεύει τακτικά, στα πλαίσια της συνεργασίας του με άλλα ιστολόγια, αλλά και στα πλαίσια της προσπάθειάς του για την ανάδειξη του νέου μέσου, που ονομάζεται "κυβερνοχώρος" άρθρα και απόψεις άλλων bloggers. Στην περίπτωση αυτή παρατίθεται πάντοτε η πηγή και συνεπώς, το παρόν ιστολόγιο, αποποιείται κάθε νομικής ευθύνης για την ακρίβεια των γραφομένων σε άλλα ιστολόγια ή ιστοσελίδες.
Σε κάθε περίπτωση, που από αβλεψία και εκ παραδρομής, θίγεται κάποιος πολίτης ή παραβιάζονται νόμοι για τα πνευματικά δικαιώματα ή τα προσωπικά δεδομένα, δηλώνουμε ότι ούτε από πρόθεση, ούτε από δόλο μπορούν να συμβούν τα ανωτέρω και παρακαλούμε το θιγόμενο πρόσωπο, να επικοινωνεί μαζί μας στο e-mail :billdedidis@gmail.com

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ


ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ--
  • ΑΡΘΡΑ--
  • ΕΛΛΑΔΑ--
  • ΥΦΗΛΙΟΣ--
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ--
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ--
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ--
  • ΑΠΟΨΕΙΣ--
  • ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ--
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ--
  • ΠΑΙΔΕΙΑ--
  • ΙΣΤΟΡΙΑ--
  • ΜΟΥΣΙΚΗ--
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ--
  • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ--
  • ΘΡΗΣΚΕΙΑ--
  • Μ.Μ.Ε--
  • ΑΝΕΚΔΟΤΑ--
  • ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ--
  • BLOGS--
  • ΔΙΑΦΟΡΑ--
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ--
  • ΥΓΕΙΑ

ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Σάββατο 6 Απριλίου 2013


ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ 

Η ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΣΤΗΝ  ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ  ΚΡΙΣΗΣ

Του ΔΕΔΙΔΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Blog  : vasiliosdedidis.blogspot.com
E mail  billdedidis@gmail.com

Η διαφθορά , ως ουσιαστικό, σύμφωνα με το Ελληνικό Λεξικό, θεωρείται η ανηθικότητα, η  ηθική κατάπτωση, η δωροδοκία και η εξαγορά, τόσο των συνειδήσεων, όσο και πολλών εκδουλεύσεων, προς ίδιον όφελος, μέσω χρημάτων.
Ως ρήμα, σημαίνει ότι κάποιον  τον καταστρέφω, τον κάνω χειρότερο, τον καθιστώ ανήθικο, τον ατιμάζω και προπάντων, τον εξαγοράζω την ηθική του υπόσταση, πάλι μέσω χρημάτων , ή άλλων παρανόμων πράξεων.
Διαβάζοντας, ένα ένθετο περιοδικό μιας ημερήσιας εφημερίδας που αναφερόταν στην διαφθορά,  παρατήρησα ότι,  ως έννοια , αλλά και ως φαινόμενο, θεωρείται πανάρχαια, αν ανατρέξει κανείς, στο ιστορικό γίγνεσθαι αυτού του τόπου.
Πολλές φορές δε, ανακαλύπτει κανείς, ότι τα περισσότερα πρόσωπα που διαφθάρηκαν, ήταν υπεράνω κάθε υποψίας, μάλιστα δε, το κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα  των ασχολιών τους, ήταν τα κοινά, τουτέστιν ασκούσαν εξουσία.
Κύριο χαρακτηριστικό της διαφθοράς, θα μπορούσε να ορισθεί η φαυλότητα, η εξαχρείωση, η ανηθικότητα, η σήψη και η ατιμία, καθώς και η ηθική διάβρωση συνειδήσεων, που οδηγεί με πλήρη αποτελέσματα στην παρανομία, έναντι των νόμων μιας Χώρας.
Τα αίτια της διαφθοράς, σύμφωνα με ομάδα καθηγητών Πανεπιστημίου που ασχολήθηκαν, με το παραπάνω θέμα, είναι η  επιθυμία για συμμετοχή  στην ενάσκηση της πολιτικής εξουσίας, η διαπλοκή με ισχυρά οικονομικά κίνητρα, η γρήγορη και άκοπη  απόκτηση πλούτου και κοινωνικής δύναμης, η επιδίωξη προαγωγής χωρίς τα ουσιαστικά  και τυπικά προσόντα ,[οράτε σε «κομματοκυνάρια» με μπλε, πράσινες και κόκκινες αποχρώσεις]  η ανέλιξη στην ιεραρχία με  γρήγορο ρυθμό, η δίψα για λάμψη , για δόξα, καθώς και η έπαρση και η αλαζονεία που ανασύρουν τον διαφθορέα από την αφάνεια, στην αναρρίχηση  και στην κορυφή  των αξιωμάτων, αντί κάθε τιμήματος, χωρίς καμιά  αναστολή.
Ας πισωγυρίσουμε το χρόνο για   τρείς χιλιάδες χρόνια ,προτού ο Μ. Αλέξανδρος, αυτός ο μέγας στρατηλάτης, ξεκινήσει για την μεγάλη εκστρατεία του στα πέρατα της οικουμένης, μιας εκστρατείας που έμελλε να αλλάξει όλη την ιστορία της Ελλάδος.
Η εκστρατεία αυτή , ήταν τόσο καλά οργανωμένη από οικονομικής πλευράς, που όμοιά  της, δεν υφίσταται , αν αναλογισθεί κανένας, ότι τα ορυκτά  του Παγγαίου και οι σιτοβολώνες της Αλμωπίας, στη Μακεδονία, ήταν οι οικονομικοί πόροι, που καθιστούσαν την οικονομική ευμάρεια της Μακεδονίας κατά πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα.
Διαχειριστής αυτού του θησαυρού, διορίσθηκε ένας παιδικός φίλος του Μ. Αλεξάνδρου, ο Άρπαλος ,[όνομα και πράγμα θα μου πείτε], μάλιστα δε ονομάσθηκε και βασιλικός  Θησαυροφύλακας, πολύ γρήγορα όμως, άρχισε να συμπεριφέρεται ο ίδιος ως Βασιλιάς και να διάγει βίο έκλυτο, με ερωμένες, κατασπατάληση του Δημόσιου χρήματος, με εναπόθεση πανάκριβων αναθημάτων[τάματα], σε εταίρες και σε ιέρειες διαφόρων τότε γνωστών ιερών, που αυτή του η δραστηριότητα, είχε σαν αποτέλεσμα, να γίνει αντικείμενο  σάτιρας σε θεατρική παράσταση , στην Αθήνα, του 4ου αιώνα π.χ.
Βέβαια  το τέλος του οικτρό, αν αναλογισθεί κανείς ότι, αναγκάσθηκε αφού απέσπασε ένα τεράστιο ποσό [7000 τάλαντα],να καταφύγει στον Πειραιά, ζητώντας άσυλο από τον Δημοσθένη, παρά  τις  μηχανορραφίες του όμως, δεν κατόρθωσε να  σωθεί , αφού δολοφονήθηκε αργότερα- με εντολή του Μ. Αλεξάνδρου από τον υπαρχηγό  του τον Θίβρωνα. .Βέβαια  η συμμετοχή του Δημοσθένη στην σωτηρία του άρπαγα –θησαυροφύλακα, τον κατέστησε κατηγορούμενο για υφαρπαγή των υπολοίπων χρημάτων, με αποτέλεσμα την καταδίκη του από τον Άρειο Πάγο και την φυλάκιση του για μεγάλο χρονικό διάστημα και τον μετέπειτα θάνατο του, μακριά και από τον ίδιο του τον τόπο .Άδοξο και το τέλος  του αυτουργού Δημοσθένη.
Αλλά  και στα μετέπειτα αρχαία  χρόνια, η διαφθορά φανερώθηκε με διαφορετικά προσωπεία, με παραχάραξη νομισμάτων .Μια τέτοια περίπτωση, αφορά την πολιτική του τυράννου  Πολυκράτη, το 525 π.χ., ο οποίος, προκειμένου να πείσει τους Σπαρτιάτες να σταματήσουν την πολιορκία της Σάμου, τους δωροδόκησε με επιχρυσωμένα μολύβδινα νομίσματα, που έκοψε ειδικά για αυτή την περίσταση, με τα γνωστά αποτελέσματα.
Σίγουρα όμως δεν συνέβαιναν φαινόμενα διαφθοράς, μόνο στην τότε αρχαία Ελλάδα. Και άλλοι πολιτισμοί που δημιουργήθηκαν και κοσμούσαν το παγκόσμιο τότε στερέωμα για την δημοκρατικότητα τους και την διαφάνεια τους, παρουσίασαν φαινόμενα σήψης, όπως στην Αρχαία Αίγυπτο. Η συχνά αλόγιστη παροχή  οικονομικών προνομίων και εκτάσεων γης στα μεγάλα θρησκευτικά κέντρα της Αιγύπτου, μεγιστοποίησαν την δύναμη του Ιερατείου και κατέστησαν τον λαό, υποχείριο του, με δυσβάσταχτους φόρους και φορολογικές διαφθορές, κυρίως σε περιόδους που υπήρχε έντονη κοινωνική αστάθεια στην πολιτική εξουσία. Ακόμη το Ιερατείο ξεπούλησε τα αναθήματα του λαού σε διάφορους την εποχή εκείνη, μια πράξη που μέχρι και σήμερα, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι πολλοί αρχαίοι θησαυροί της Αιγύπτου, βρίσκονται εκτός της χώρας,  που εκτίθενται  σε χίλια διό Μουσεία του κόσμου, με επικρατέστερο αυτό του Λούβρου της Γαλλίας.  
Στα  χρόνια του Βυζαντίου σε μια αυτοκρατορία που όμοια της, δεν ξαναδημιουργήθηκε, η διαφθορά, ιδίως στην κρατική μηχανή , είχε την τιμητική της. Μάλιστα χαρακτηριστικό φαινόμενο διαφθοράς, παρουσιάζεται στα χρόνια του Ιουστινιανού Α΄ με την  λεγόμενη «ωνή», δηλαδή την εξαγορά τίτλων και αξιωμάτων , αντί αδρής αμοιβής. Οι εύποροι πολίτες του Βυζαντίου, εξαγόραζαν από την βασιλική αυλή, διάφορους τίτλους ευγενείας και αξιώματα, τα οποία κατόπιν τα εκμεταλλεύονταν, ποικιλοτρόπως. Μάλιστα ο Προκόπιος, γνωστός στρατηγός του αυτοκράτορα, κατέστησε τον εαυτό του , σε εκπρόσωπο των συμφερόντων της συγκλήτου, μιας παράταξης ευγενών , που για
χάριν τους, εξαγόραζε κάθε δυνατό τίτλο που θα  προσκόμιζε στον ιδιοκτήτη του, κάθε λογής οικονομικά συμφέροντα.
Βέβαια, στα χρόνια που ζούμε, ευνόητο είναι, ότι η διαφθορά κατέστη το εθνικό σπορ, πολλών  ατόμων που ασκούν εξουσία. Είναι αδύνατο,  μερικοί επίορκοι που ασχολούνται  με εξουσία και μάλιστα  πολιτική, να μην είναι εμπλεκόμενοι σε σκάνδαλα οικονομικά, μικρά και μεγάλα. Και για να είμαστε δίκαιοι, μερικοί , όχι όλοι. Αλλά ελάχιστη  σημασία έχει αυτή η κατάσταση, όταν δυστυχώς για την Ελληνική Πολιτεία, όλοι οι παραπάνω, μένουν ατιμώρητοι. Τους γνωρίζουν και οι τίμιοι συνάδελφοι τους και διερωτούνται, γιατί όχι και αυτοί.
Λείπουν οι ασφαλιστικές δικλείδες που θα απέτρεπαν από τέτοιου είδους πράξεις, οι συνειδήσεις των ασκούντων εξουσία, διαβρώθηκαν στο έπακρο, πάντως κατέστη η διαφθορά συνήθεια και όχι εξαίρεση του κανόνα , και επειδή  για λόγους  ευνόητους  «κόρακας, κόρακα, μάτι δεν βγάζει», η ατιμωρησία  οδηγεί στην επανάληψη του φαινομένου, με τα γνωστά επακόλουθα.
Εν κατακλείδι, αν αυτός που ασκεί εξουσία στους άλλους, δεν μάθει να εξουσιάζει πρωτίστως τον εαυτό του, τότε η διαφθορά θα ζει  και θα βασιλεύει και θα διασπαθίζεται ο εθνικός πλούτος και ο φτωχός θα γίνεται φτωχότερος και ο πλούσιος, πλουσιότερος.
Φόβου λοιπόν τους εξουσιαστές, έστω και δώρα φέροντες, γιατί  και αν ακόμη η δικαιοσύνη, δεν κατορθώσει να τους ξεσκεπάσει για τις ανομίες που διέπραξαν, να είναι σίγουροι ότι κάποια μέρα, θα τους κρίνει η ίδια η Ιστορία.
Γιατί  «ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιο».
Τώρα εξετάζοντας τα θετικά αποτελέσματα της οικονομικής κρίσης που μαστίζει την Χώρα μας, όποιος δεν έζησε στην χρονική περίοδο της Κατοχής, σίγουρα δεν μπορεί να εκτιμήσει και πολύ, τα αγαθά πριν από την  κρίση και μετά.
Γιατί, εάν φανταστούμε  την Χώρα μας , με βενζίνη κοντά στα 2 ευρώ, αυτόματα λύνεται το κυκλοφοριακό πρόβλημα, μιας και το προνόμιο του να ταξιδεύεις με το Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο σου, θα είναι προνόμιο μόνο των κατεχόντων.
Λύνεται αυτόματα το μεταναστευτικό πρόβλημα, μιας που όπως μας επιβεβαίωσε και ο πρέσβης μας στα Τίρανα, οι Αλβανοί επιστρέφουν πίσω στην ευημερούσα Χώρας τους και εξοικονομούμε και χρήματα με το να  προστατεύουμε τα βόρεια σύνορα μας από τους λαθρομετανάστες, μιας και όλοι τους πλέον θα προσπαθούν να ανακαλύψουν  καλύτερα περάσματα προς την βόρεια Ευρώπη, και ησυχάζουμε και από τους Σκοπιανούς, οι οποίοι , ούτε λίγο, ούτε πολύ , μας είπαν ότι,  «στο Τέτοβο, είσαι πιο ασφαλής , από την Αθήνα».
Κόβεις το τσιγάρο, κόβεις τον καφέ , φυσικά όχι για λόγους ομοιοπαθητικής, αλλά καθαρά οικονομίας, εξασφαλίζοντας έτσι και την υγεία σου και το μεγαλύτερο προσδόκιμο της ζωής σου.
Κόβεις πολλά από την διατροφή σου, το ποτό , γλυτώνεις έτσι από την παχυσαρκία και τον αλκοολισμό, περπατάς και έτσι γλυτώνεις από χοληστερίνη και εμφράγματα, μιας  και δεν θα έχεις πόρους για καύσιμα και άλλα αγαθά.
Πέρα όμως από το φαιδρό της υπόθεσης, το χειρότερο όλων θα είναι σίγουρα, το γεγονός ότι μένεις άνεργος και έτσι πλέον κανείς δεν θα έχει την δύναμη να ξεζουμίσει την  εργατική σου δύναμη, γιατί σαν άνεργος δεν έχεις να χάσεις τίποτα πλέον, εκτός από τις αλυσίδες σου.
Τελειώνοντας, εκείνο που απεύχομαι, δεν είναι τόσο η οικονομική κρίση, όσο η κοινωνική έξαρση που θα οδηγήσει τον κόσμο σε ακρότητες. Γιατί για ορισμένα άτομα που η ζωή τους βρίσκεται στην δύση της, αυτό και όσο δυσβάστακτο και να είναι, μπορεί και να γίνει υποφερτό. Τα παιδιά μας όμως που έμαθαν σε οικονομική ευμάρεια και παροχές, πολύ δύσκολα, θα το υποφέρουν και πιο δύσκολα θα το καταπιούν.
Εύχομαι  για όλα αυτά που προανέφερα, είτε σοβαρά, είτε αστεία, ο Μεγαλοδύναμος Θεός, να βάλει το Χέρι Του, γιατί δεν μας σώζει τίποτα πλέον , εκτός από την  Θεία βούληση. Αμήν. 
ΔΕΔΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: