Το Internet νίκησε την Washington Post
Η παραδοσιακή εκδοτική δραστηριότητα «υποκλίνεται» και «παραδίδεται» στην ηλεκτρονική - διαδικτυακή ενημέρωση. Ο εμβληματικός εκδοτικός όμιλος «Washington Post» εξαγοράζεται από το ηλεκτρονικό δίκτυο πωλήσεων «Amazon». Ο λόγος είναι ξεκάθαρος. Τα διαφημιστικά έσοδα της ιστορικής εφημερίδας συμπιέστηκαν αφόρητα λόγω της εκρηκτικής αύξησης της διαφήμισης στο Internet.
Έπειτα από το επίσης ιστορικό «Newsweek» ήρθε η σειρά του εντύπου-σύμβολο της αμερικανικής δημοσιογραφικής δραστηριότητας που άφησε ανεξίτηλη σφραγίδα στα δημοσιογραφικά πράγματα των ΗΠΑ αλλά και του πλανήτη. Η αποκάλυψη του σκανδάλου Watergate ήταν μία από τις σημαντικές στιγμές του κύκλου αυτού. Ένας πρόεδρος, ο Ρίτσαρντ Νίξον, αναγκάστηκε σε εξευτελιστική παραίτηση, εξέλιξη που καταδεικνύει ότι ακόμη και σε εμπόλεμες καταστάσεις (βλ. Βιετνάμ) η δημοσιογραφική ελευθερία στις ΗΠΑ είναι γεγονός. Η υπόθεση έγινε κινηματογραφική ταινία και ο Ντάστιν Χόφμαν κατέστη «σύμβολο» για χιλιάδες δημοσιογράφους του κόσμου. Η «Washington Post» ήταν για δεκαετίες η «καλή συνείδηση» της Αμερικής, όχι πάντα βέβαια, αλλά όσο επέτρεπαν οι λεπτές ισορροπίες στην αμερικανική πρωτεύουσα.
Όπως παραδέχονται οι διοικούντες της «Post», τα τελευταία χρόνια η εφημερίδα δεν μπορούσε να ξεφύγει από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και άλλα ιστορικά φύλλα, λόγω του περάσματος από το χαρτί στο «ψηφιακό» και του εντεινόμενου ανταγωνισμού στο Διαδίκτυο. Ο αυξημένος ανταγωνισμός από το Ίντερνετ για τα διαφημιστικά έσοδα ήταν ένας από τους κυριότερους λόγους πώλησης των περιουσιακών στοιχείων της «Washington Post», σύμφωνα με τα όσα δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα χθες κατά την ανακοίνωση της πώλησής της. Η «Post» επικαλείται την «οικονομική θύελλα που πλήττει τις εφημερίδες», την ίδια ώρα που το Διαδίκτυο παρουσιάζει αυξημένη ζήτηση, καθώς και την «ιστορική αλλαγή από την έντυπη στην ψηφιακή τεχνολογία».
Επιμέλεια: Μάριος Μπουμπής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου