KΑΛΟΣΩΡΙΣΑΤΕ

KΑΛΟΣΩΡΙΣΑΤΕ
ΤΟ e mail μας : billdedidis@gmail.com ΤO blog μας EΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ

ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ BLOGGER- WHO IS WHO

Η φωτογραφία μου
Τhessaloniki, Thessaloniki, Greece
Τίποτα στη ζωή , δεν σου χαρίζεται. Το κάθε τι , κατακτιέται με πολύ κόπο και αγώνα .
ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ
ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
ΝΟΜΟΣ 2121/1993
To ιστολόγιο ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ αναδημοσιεύει τακτικά, στα πλαίσια της συνεργασίας του με άλλα ιστολόγια, αλλά και στα πλαίσια της προσπάθειάς του για την ανάδειξη του νέου μέσου, που ονομάζεται "κυβερνοχώρος" άρθρα και απόψεις άλλων bloggers. Στην περίπτωση αυτή παρατίθεται πάντοτε η πηγή και συνεπώς, το παρόν ιστολόγιο, αποποιείται κάθε νομικής ευθύνης για την ακρίβεια των γραφομένων σε άλλα ιστολόγια ή ιστοσελίδες.
Σε κάθε περίπτωση, που από αβλεψία και εκ παραδρομής, θίγεται κάποιος πολίτης ή παραβιάζονται νόμοι για τα πνευματικά δικαιώματα ή τα προσωπικά δεδομένα, δηλώνουμε ότι ούτε από πρόθεση, ούτε από δόλο μπορούν να συμβούν τα ανωτέρω και παρακαλούμε το θιγόμενο πρόσωπο, να επικοινωνεί μαζί μας στο e-mail :billdedidis@gmail.com

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ


ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ--
  • ΑΡΘΡΑ--
  • ΕΛΛΑΔΑ--
  • ΥΦΗΛΙΟΣ--
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ--
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ--
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ--
  • ΑΠΟΨΕΙΣ--
  • ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ--
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ--
  • ΠΑΙΔΕΙΑ--
  • ΙΣΤΟΡΙΑ--
  • ΜΟΥΣΙΚΗ--
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ--
  • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ--
  • ΘΡΗΣΚΕΙΑ--
  • Μ.Μ.Ε--
  • ΑΝΕΚΔΟΤΑ--
  • ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ--
  • BLOGS--
  • ΔΙΑΦΟΡΑ--
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ--
  • ΥΓΕΙΑ

ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011

ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ- ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΝ "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΙΚΟ " ΔΗΜΟ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ


Ο Συνήγορος του Δημότη, είναι πλέον ένας νέος θεσμός που  υιοθετήθηκε από τον νέο Νόμο του αφορά την συνένωση των Δήμων , σύμφωνα  με τον Ν."ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ", και δεν είναι κάτι το εντελώς καινούργιο σε ότι αφορά την διοίκηση των Δήμων. Ουσιαστικά έχει  "παρθεί" το σχέδιο  Νόμου από άλλες ευρωπαϊκές Χώρες και κυρίως από την Σουηδία, όπου και πρωτοεγκαθιδρύθηκε το σύστημα. Είναι κάτι το πρωτόγνωρο και σίγουρα πολύ  νεωτερίστικο, στην Ελλάδα , για αυτό το λόγο και ο Νομοθέτης , θέλει την απόλυτη σχεδόν πλειοψηφία ως προς το πρόσωπο του εκλεγόμενου για την θέση αυτή και μάλιστα σε περίπτωση που δεν εκλεγεί με 22 ψήφους από το Δημοτικό Συμβούλιο, στην δεύτερη ψηφοφορία, δεν απαιτείται όπως σε άλλες ψηφοφορίες  η απόλυτη πλειοψηφία.αλλά σίγουρα τον αριθμό που προανέφερα, δηλαδή 22 ψήφους από τους Δημοτικούς Συμβούλους.
Τώρα σε ότι έχει σχέση με τα προσόντα, αυτά παρότι  αναφέρονται ρητά μέσα στον Νόμο, το κυριότερο προσόν του προσώπου αυτού, πρέπει να είναι η γνώση του αντικειμένου που  θα προσληφθεί για να υπηρετήσει και όχι μόνο. Και  όταν λέμε γνώση, φυσικά δεν εννοούμε μια ενεστώσα γραφειοκρατική εργασία πέρα από τόσες άλλες που έχει να  περαιώσει ένας Δήμος. 
Η γνώση πρέπει να είναι  δικονομική, το πρόσωπο να έχει γνώσεις  δικονομικές που αφορούν  πράξεις δικαιοπραξίας σε όλες τις αιτιάσεις των Δημοτών, να   χαίρει εμπιστοσύνης των πολιτών , να είναι εχέμυθος και  ως εκ της πείρας του, να έχει την δυνατότητα να  περαιώσει μια υπόθεση που αφορά παράπονα και ότι άλλα θέματα θα προκύψουν, χωρίς να τα παραπέμπει σε Δικαστήρια ή άλλα δικονομικά μέσα, αλλά να τα επιλύει  με ευθύνη και με  γνώση του αντικειμένου που καλείται να  αναλάβει.
Και τούτο διότι σήμερα  η  μεγάλη συρροή υποθέσεων στα Δικαστήρια, κατέστησαν την επιβολή του Νόμου, μια χρονοβόρα διαδικασία που τις περισσότερες φορές , όταν εκδικασθεί, δεν έχει και  κύριο συμφέρον ο  διάδικος, πόσο μάλλον έννομο συμφέρον. Μάλιστα δε , σε περίπτωση που δεν θα δύναται εκ της θέσεως του και εκ της εμπειρίας του, να επιλύσει την διαφορά, εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο, το θέμα και αυτό πράττει ανάλογα.
Αντιλαμβάνεσθε λοιπόν , ότι όσο και καλή θέληση να έχουν  κάποια άτομα, προκειμένου να αναλάβουν την θέση-γιατί ας μην ξεχνάμε, είναι και έμμισθη-, αποκλείονται κυρίως λόγω τυπικών προσόντων. Σε ότι αφορά την αναγωρισιμότητα που απαιτεί  ο Νομοθέτης, αυτό πράγματι είναι ένα προσόν, δεν είναι όμως το κύριο, γιατί το έργο του Συνηγόρου, χωρίς τις απαιτούμενες γνώσεις Δικονομίας,  τα λεγόμενα "παράπονα στον Δήμαρχο" που θα  πρέπει να αναλάβει, δεν θα περαιωθούν και αντί θετικών αποτελεσμάτων, θα οδηγηθούμε στην πόλωση.
Επειδή σε  προσεχή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αναγκαστικά θα παρθεί κάποια απόφαση για τα ενδιαφερόμενα πρόσωπα, οι κ.κ. Δημοτικοί Σύμβουλοι, γνώμη μου και πεποίθηση μου είναι, να σκεφθούν κάτω από την πραγματική κατάσταση στην θέση αυτή και όχι με κομματικά, ή άλλα κριτήρια, γιατί τότε οπισθοδρομούμε και  δημιουργούμε την ψευδαίσθηση στους συνδημότες-σες μας, ότι σε αυτή την Χώρα η αξιοκρατία, είναι το έσχατο προσόν ενός ατόμου που θέλει να υπηρετήσει θεσμούς , για το καλό του τόπου.
 Θεωρώ ότι όποιος κατέχει τα τυπικά  και ουσιαστικά προσόντα και θα δηλώσει με γνώση  καθαρή , ότι  θα εργασθεί με όλες του τις δυνατότητες, προκειμένου, να  πάει μπροστά ο θεσμός, αυτός θα είναι και ο άξιος για να γίνει Συνήγορος του Δημότη.
ΔΕΔΙΔΗΣ Ν ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
                      Το παρακάτω κείμενο , αναφέρει θέματα κυρίως διαδικαστικά με τον θεσμό του Συνηγόρου του  Δημότη.

Το διακύβευμα στην τοποθέτηση του Συμπαραστάτη του Δημότη είναι αν η πλειοψηφούσα παράταξη θα «τολμήσει» να εκλέξει στη θέση αυτή ένα πρόσωπο ικανό, ανεξάρτητο και χρήσιμο για τους δημότες ή θα επιλέξει τη λύση ενός ανώδυνου προσώπου-«μαριονέτα». Μένει να δούμε αν η νέα δημοτική αρχή θα ανταποκριθεί στην πρόκληση του θεσμού του δημοτικού συνηγόρου. Η διαδικασία για την επιλογή του συμπαραστάτη πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την εγκατάσταση των δημοτικών αρχών. Ήδη έχουμε μπει στο δεύτερο μήνα και η δημοτική αρχή ακόμη να προκηρύξει τις διαδικασίες για την πλήρωση της θέσης του θεσμού. Αυτό όμως δεν εμποδίζει να ακούγονται όλο και περισσότερα ονόματα, στο δήμο, για τη θέση του Συνήγορου του Δημότη.  Eίναι το πρόσωπο που συγκεντρώνει την υποστήριξη ανθρώπων από όλες τις δημοτικές παρατάξεις, για τις ικανότητές του και την ανεξαρτησία του. Αυτό έχει μεγάλη σημασία, αφού ο νόμος απαιτεί την αυξημένη πλειοψηφία των 2/3 από το Δημοτικό Συμβούλιο, για την επιλογή του Συνήγορου. Ο «Συνήγορος του Δημότη και της Επιχείρησης», όπως είναι ο πλήρης τίτλος, απαιτείται να είναι προσώπο κύρους, το οποίο αναλάμβανει την ευθύνη διαμεσολάβησης μεταξύ πολιτών / συναλλασσόμενων με το δήμο και διοίκησης του δήμου, με στόχο την καταπολέμηση της κακοδιοίκησης. Είναι ένας καθαρά τοπικός θεσμός, ο οποίος συνεισφέρει αποφασιστικά στη βελτίωση της δημοτικής διοίκησης και των σχέσεών της με τους πολίτες, ενώ από την άλλη πλευρά απαλλάσσει τους αιρετούς (και ιδίως το Δήμαρχο) από τον φόρτο που προκαλούν σχετικά αιτήματα από την πλευρά των πολιτών. Είναι μια άτυπη ανεξάρτητη υπηρεσία που αναφέρεται στο Δήμαρχο. Θα είναι ένα πείραμα σε τοπικό επίπεδο. Θα δέχεται τις αναφορές των δημοτών για όλα τα προβλήματα που συνδέονται με την καθημερινότητά τους και το επίπεδο της ζωής τους. Την διακομιδή και διαχείριση των απορριμμάτων. Τα αδέσποτα σκυλιά. Τις λακκούβες στο δρόμο. Την έλλειψη φωτισμού. Τη λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου. Τη διαχείριση των υδάτινων πόρων μας κ.α. Θα είναι ένας μοχλός πίεσης προς τη Δημοτική Αρχή, ώστε να λαμβάνει μέτρα προστασίας των δημοτών, να δίνει λύσεις στα προβλήματα τους και να σέβεται τα δικαιώματα τους. Οι προϋποθέσεις για την υποψηφιότητα της θέσης του Συνήγορου, σύμφωνα και με τον Θεόδωρο Κουτρούκη είναι: «Να μη διαδραματίζει ενεργό ρόλο σε κάποια δημοτική παράταξη, ώστε να μην αιωρούνται υπόνοιες συστράτευσης σε παραταξιακές επιδιώξεις. Να μην είναι επαγγελματικός συνεργάτης ή προμηθευτής του δήμου. Να μην ασκεί επαγγελματική δραστηριότητα που θα δημιουργεί υπόνοιες ότι δύναται να επωφεληθεί από τη συγκέντρωση των παραπόνων των πολιτών, π.χ. δεν θα ήταν σκόπιμο ένας δικηγόρος να τοποθετηθεί στη θέση του συνηγόρου και στη συνέχεια να αλιεύει πελάτες από τις τάξεις των παραπονούμενων δημοτών. Να έχει αιτιολογηθεί η επιλογή του συγκεκριμένου προσώπου με συγκριτική εξέταση όλων των υποψηφιοτήτων και όχι με μία αναιτιολόγητη ψηφοφορία στο δημοτικό συμβούλιο, το αποτέλεσμα της οποίας –ως προς την επιλογή του ικανότερου υποψηφίου– θα είναι εύκολο να αμφισβητηθεί». Τέλος ν α τονιστεί, ότι καθένας που το επιθυμεί, μπορεί να εκδηλώσει το ενδιαφέρον του να είναι ο Συνήγορος του Δημότη στο Δήμο. 
πηγη ta kalanta

Δεν υπάρχουν σχόλια: